Sycylia z dziećmi- Marzamemi

Marzamemi to niewielkie miasteczko, a może bardziej właściwym określeniem będzie jeśli powiem, że to mała, rybacka wioska. Położone w południowo- wschodniej części Sycylii, niedaleko miejscowości Pachino. Trafiliśmy tutaj nie przez przypadek. Skusiły nas zdjęcia, na które natrafiliśmy w internecie, przedstawiające plac z niską zabudową, którego cechą charakterystyczną są kolorowe krzesła tamtejszych restauracji. Do Marzamemi wybraliśmy się zaraz po tym jak zakończyliśmy swoją przygodę w rezerwacie przyrody Vendicari, by w tym przemiłym miasteczku pożegnać nasz jakże udany dzień.

Zwiedzanie Marzamemi nie jest trudne, wystarczy zostawić auto na parkingu i po prostu pójść przed siebie. Cały urok w zwiedzaniu tego miasteczka polega na tym, by bez większego celu powłóczyć się po jego uliczkach, a z pewnością znajdziemy coś co przykuje naszą uwagę.
Marzamemi nie jest wielkie, by obejść je wszerz i wzdłuż wystarczy jedno popołudnie. Całe życie miasteczka skupia się wokół głównego placu, Piazza Regina Margherita, nad którym górują dwa kościoły, stary i nowy. Plac ten jest wizytówką miasteczka i najczęściej uwiecznianym widokiem.

To co w Marzamemi jest najpiękniejsze to detale, idealnie współgrające z otoczeniem. Piękne, kolorowe donice, stojące na ziemi oraz pozawieszane na ścianach, kolorowe krzesełka, czy też drzwi w odcieniach błękitu i czerwieni. Można poczuć się tutaj jak w bajce

Marzamemi otoczone jest przez morze, w miasteczku jest niewielki port, gdzie na wodzie bujają się  kolorowe, rybackie łodzie. Plusem wakacji poza sezonem jest brak tłumów. Naczytaliśmy się, że w sezonie ciężko jest w Marzamemi znaleźć wolny stolik w restauracji czy kawiarni, nam, na szczęście, nie było dane się o tym przekonać. Stolik znaleźliśmy w uroczej restauracji niedaleko portu.

W Marzamemi zostaliśmy do zachodu słońca. Potem nieśpiesznym krokiem, opustoszałymi uliczkami, wróciliśmy do auta. To była naprawdę cudowna wycieczka, do cudownego miejsca, która pokazała nam zupełnie inne oblicze Sycylii.