Wieża widokowa oraz ścieżka w koronach drzew w Krynicy Zdrój

Wieża widokowa oraz ścieżka w koronach drzew znajdujące się na szczycie stacji narciarskiej Słotwiny w Krynicy Zdrój to jedna z bardziej znanych atrakcji w Beskidzie Sądeckim. Do użytku została oddana w 2019 roku i była to pierwsza tego typu konstrukcja w Polsce. Odkąd się pojawiła, ciszy się olbrzymią popularnością, postanowiliśmy więc sprawdzić co też ciekawego ma ona do zaoferowania.

Gdzie zaparkować samochód?
Wybierając się na wieżę widokową w Krynicy Zdrój auto można zaparkować przy dolnej stacji Kompleksu Narciarskiego Słotwiny. Znajduje się tam duży, bezpłatny parking (GPS: 49.43287, 20.93572) i dokładnie na niego najlepiej się kierować, tym bardziej, że są tam również parkingi płatne. W razie wątpliwości, gdzie znajdują się darmowe miejsca parkingowe, polecamy zapytać obsługę.

Jak dotrzeć pod wieżę widokową w Krynicy Zdrój?
Wieża widokowa w Krynicy Zdrój znajduje się przy górnej stacji narciarskiej Słotwiny. Pod wieżę można dostać się pieszo, idąc wyraźną ścieżką pod wyciągiem, bądź trzymając się drogi. Można też skorzystać z wyciągu krzesełkowego, który jest jednak dodatkowo płatny.

Bilety na wieżę widokową w Krynicy Zdrój
Na wieżę widokową w Krynicy Zdrój obowiązują bilety wstępu, a cena uzależniona jest od opcji, którą wybierzemy. Najtańszym rozwiązaniem jest bilet wstępu na wieżę, nie uwzględniający wjazdu wyciągiem, najdroższą opcją jest bilet obejmujący wstęp na wieżę oraz wjazd i zjazd wyciągiem krzesełkowym. W 2022 roku najtańsza opcja była w cenie: 59zł bilet normalny, 53zł bilet ulgowy, dzieci do lat 4 gratis. W najdroższej opcji bilet był w cenie: 79zł bilet normalny, 69zł bilet ulgowy. Bilety ulgowe należą się dzieciom do 15 roku życia. Bilety można nabyć online, bądź w kasach.

Godziny otwarcia
Wieża widokowa w Krynicy Zdrój otwarta jest codziennie od godziny 9:00 do godziny 18:00.

Kilka słów o wieży widokowej w Krynicy Zdrój
Wieża widokowa w Krynicy Zdrój ma wysokość 49,5 metra, a z jej szczytu roztacza się ładny widok na Beskid Sądecki, Beskid Niski, Rudawy Słowackie, Góry Czerchowskie oraz Góry Lewockie. Do wieży prowadzi drewniana ścieżka w koronach drzew, mająca długość 1030 metrów, która pełni również funkcję ścieżki edukacyjnej. Na ścieżkę edukacyjną składa się 15 interaktywnych przystanków, które zawierają wiele cennych informacji przyrodniczych oraz kulturowych dotyczących Krynicy Zdrój oraz najbliższej okolicy. Punktem kulminacyjnym ścieżki w koronach drzew jest wejście na wieżę widokową, która spiralnie wznosi się coraz wyżej i wyżej doprowadzając do górnej platformy, z której roztacza się najładniejszy widok. Dla ułatwienia, na szczycie wieży umieszczono tablice opisujące widzianą panoramę, co pozwala rozszyfrować poszczególne szczyty i pasma górskie. Dodatkową atrakcją wieży widokowej jest mająca 60 metrów długości zjeżdżalnia, z której można skorzystać podczas zejścia. Zjazd na zjeżdżalni jest dodatkowo płatny (w 2022 roku pojedynczy zjazd był w cenie 10zł).

Nasze wrażenia z pobytu na wieży widokowej w Krynicy Zdrój
My po raz pierwszy na takiej atrakcji byliśmy na Słowacji, gdzie znajduje się słynna Bachledka, więc z nieukrywaną ciekawością wybraliśmy się także na wieżę widokową w Krynicy, która już z daleka przyciąga wzrok swoją nietypową konstrukcją. Po zaparkowaniu auta na darmowym parkingu ruszyliśmy do kasy, a następnie skierowaliśmy się w stronę wieży widokowej. Pod wieżę postanowiliśmy dotrzeć pieszo, trasą biegnącą pod wyciągiem. Choć na pierwszy rzut oka podejście może wydawać się dość męczące, nie jest długie i zajęło nam jedynie 15 minut, więc jeśli ktoś nie ma problemów z poruszaniem się, to jak najbardziej polecamy wejść do góry na własnych nogach. Gdy dotarliśmy do celu rozpoczęła się najprzyjemniejsza część naszej wycieczki, czyli spacer w koronach drzew. Nasze dzieci z zainteresowaniem zatrzymywały się przy każdym z przystanków ścieżki edukacyjnej, więc oceniamy ją jak najbardziej na plus. Następnie skierowaliśmy się na górną platformę wieży, gdzie spędziliśmy kilka minut podziwiając roztaczające się z góry widoki. Niestety musimy stwierdzić, że są one dość ograniczone i nie widać stamtąd Tatr, które przysłonięte są przez szczyt Jaworzyny Krynickiej, więc to nas nieco rozczarowało. W dół postanowiliśmy zjechać zjeżdżalnią, co było naprawdę świetną zabawą i jeśli tylko ktoś lubi takiego typu atrakcje, to jak najbardziej warto z niej skorzystać. Na parking wróciliśmy dokładnie tą samą drogą, pomijając całkowicie wyciąg krzesełkowy.
Słowem podsumowania, konstrukcja wieży wygląda naprawdę interesująco, a z wieży roztacza się ładny widok na Beskid Sądecki oraz Beskid Niski z rzucającym się w oczy szczytem Jaworzyny Krynickiej i Lackowej. Uważamy jednak, że to atrakcja na jeden raz, można zobaczyć, ale drugi raz na pewno się nie wybierzemy. Poza tym naszym zdaniem ceny biletów wstępu są mocno wygórowane.

Dodatkowe informacje:
* Pies, dla dużych czworonogów, tuż przy wejściu na wieżę, znajdują się dwa, zamykane na kłódkę kojce, w których można zostawić psiaka. W kojcach znajduje się miska z wodą.
* Rowerki, dla młodszych dzieci istnieje możliwość wypożyczenia trójkołowego rowerka, którym będą mogły przemieszczać się po ścieżce w koronach drzew.
* zjeżdżalnia, dzieci mające powyżej 120cm wzrostu mogą ze zjeżdżalni zjechać samodzielnie, mniejsze dzieci mogą zjechać zjeżdżalną tylko z osobą dorosłą.