Skopiec z Rozdroża przy Przełęczy Komarnickiej (Góry Kaczawskie)

Tego samego dnia, w którym zdobyliśmy Skalnik w Rudawach Janowickich, postanowiliśmy wybrać się także na Skopiec w Górach Kaczawskich i mimo, że u wylotu na szlak pojawiliśmy się na niecałą godzinę przed zachodem słońca, to bez obaw ruszyliśmy przed siebie, a wszystko dlatego, że od szczytu dzieliło nas zaledwie 20 minut marszu.

Komarnicka instalacja z turystycznych butów
Rozdroże przy Przełęczy Komarnickiej (szlak żółty oraz niebieski)- Przełęcz Komarnicka (szlak niebieski)- Rozdroże pod Skopcem (bez oznaczeń szlaku)- Skopiec- Rozdroże przy Przełęczy Komarnickiej

Jeszcze do niedawna Skopiec uznawany był za najwyższy szczyt Gór Kaczawskich, dlatego też znalazł się na liście Korony Gór Polski. Jednak po dokonaniu nowych pomiarów, okazało się, że jest on nieco niższy niż dotychczas myślano i tym oto sposobem z miejsca pierwszego spadł na miejsce trzecie. Mimo, to nadal figuruje jako szczyt koronny, więc z ochotą się na niego wybraliśmy.

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy na Rozdrożu przy Przełęczy Komarnickiej, gdzie na poboczu drogi zostawiliśmy nasz samochód. Idąc za żółtymi oraz niebieskimi oznaczeniami szlaku, po dosłownie kilku minutach, dotarliśmy do Przełęczy Komarnickiej, mijając po drodze bardzo charakterystyczną i rzucającą się w oczy instalację składającą się z turystycznych butów.

Za naszymi plecami roztaczały się malownicze widoki, choć nie było nam dane zobaczyć ich w pełnej krasie, gdyż widoczność nieco się pogorszyła, a znajdujące się nad górami słońce ani trochę nam nie pomagało w ujrzeniu tego co tam się skrywało.

Od Przełęczy Komarnickiej szliśmy zgodnie ze szlakiem niebieskim, aż doszliśmy do Rozdroża pod Skopcem, skąd w lewo odchodziła nieoznakowana ścieżka na Skopiec, a w prawo również nieoznakowana droga na Baraniec.

Jesienno- zimowa droga na Skopiec

Rozdroże pod Skopcem
My oczywiście odbiliśmy w lewo i gdy tylko weszliśmy do lasu od razu rzuciła nam się w oczy strzałka kierująca na Skopiec. Szczyt znajduje się kilka kroków od głównej ścieżki, ale nie da się go przeoczyć. Podobnie jak Skalnik, pozbawiony jest jakichkolwiek widoków, więc nie zabawiliśmy na nim zbyt długo. Po wbiciu pieczątek wróciliśmy na trasę i skierowaliśmy się na znajdujący się 100 metrów dalej punkt widokowy, a potem tym samym szlakiem wróciliśmy na Przełęcz Komarnicką, kończąc tego dnia naszą przygodę z Koroną Gór Polski.

Nasza 20 Korona w Koronie Gór Polski

Widoki z Rozdroża pod Skopcem

* Skopiec jest szczytem znajdującym się w Koronie Gór Polski, choć na chwilę obecną nie jest wcale najwyższym szczytem Gór Kaczawskich
* szlak na Skopiec jest krótki, bardzo łatwy i bez problemu pokonają go nawet małe dzieci, które dopiero próbują chodzić po górach na własnych nóżkach
* na szlak można wystartować z Rozdroża przy Przełęczy Komarnickiej, skąd do celu jest około 20 minut marszu
* na szczycie Skopca znajduje się skrzyneczka z pieczątką