Leśne Molo oraz ścieżka przyrodnicza Szlakiem płazów w Starym Sączu

Leśne Molo znajdujące się na Miejskiej Górze w Starym Sączu to jedna z nowszych atrakcji na Sądecczyźnie, która została oddana do użytkowania jesienią 2021 roku. Od początku swojego istnienia cieszy się olbrzymią popularnością, co zupełnie nas nie dziwi, bo Leśne Molo jest nie tylko łatwo dostępne, ale co najważniejsze zostało udostępnione bezpłatnie.

Parking przy ulicy Parkowej- Ścieżka przyrodnicza "Szlakiem płazów"- Leśne Molo- Ścieżka biegowo-rowerowa- Taras widokowy- Parking przy ulicy Parkowej

Gdzie zaparkować auto idąc na Leśne Molo?

Wybierając się na Leśne Molo auto można zaparkować w samym centrum Starego Sącza, przy urokliwym rynku. Można też zaparować samochód przy ulicy Parkowej (GPS: 49.562933, 20.631231), bądź na jednym z parkingów dostępnych od strony ulicy Piłsudskiego (GPS: 49.562591, 20.625329), stąd do Leśnego Mola będzie znacznie bliżej.

Jak dotrzeć na Leśne Molo? Opis trasy.

My na Leśne Molo postanowiliśmy wyruszyć od strony ulicy Parkowej, gdzie nad brzegiem potoku Moszczeniczanka zostawiliśmy nasz samochód. Następnie przeszliśmy przez mostek na drugi brzeg potoku i skierowaliśmy się w stronę odchodzącej w lewo drogi, która stromo podchodząc pod górę doprowadziła nas do początku ścieżki przyrodniczej "Szlakiem płazów". Na mapie, znajdującej się przy trasie, owa ścieżka została oznaczona przy pomocy zielonych punktów, które w realu odpowiadają szklanym kulom, nazywanym kroplami rosy. Każda z kul, to jeden z przystanków ścieżki edukacyjnej, która pozwala zapoznać się ze wszystkimi etapami rozwoju kumaka górskiego, co bardzo spodobało się naszym dzieciom. My również doceniliśmy obecność tej ścieżki edukacyjnej, bo dzięki niej podejście, które pokonywaliśmy, w ogóle nie było uciążliwe. Przy ostatnim przystanku ścieżki edukacyjnej znajduje się początek Leśnego Mola.

Leśne Molo to mające 212,5 metra długości stalowo-drewniane molo, na końcu którego znajduje się oszklony taras widokowy z przepiękną panoramą na Stary Sącz. Zanim jednak dotarliśmy do punktu kulminacyjnego, po drodze czekało na nas kilka atrakcji. Po pierwsze mogliśmy wejść na zawieszony nad ziemią hamak. Po drugie mogliśmy przejść się po linowym moście, na którym czuć każdy krok idącej z nami osoby, a po trzecie mogliśmy usiąść na jednej z dostępnych ławeczek i po prostu wsłuchać się w śpiew ptaków, czy szum otaczających nas drzew.

A gdy to wszystko było już za nami, to pod sam koniec czekała na nas jeszcze jedna atrakcja, czyli przejście po oszklonej podłodze, po minięciu której można cieszyć oczy rozległą panoramą. Taras jest dość spory, więc pomieści się na nim spokojnie kilka osób, a chętnych do podziwiania widoków nie brakuje, zwłaszcza w słoneczny weekend. Dlatego też jeśli ktoś chciałby nacieszyć się tym miejscem w spokoju to polecamy na Leśne Molo wybrać się rano, albo w tygodniu. My byliśmy w niedzielę, w samo południe, więc na kontemplację nie było odpowiednich warunków.

Po opuszczeniu platformy widokowej do punktu startu można wrócić tą samą drogą, bądź zejść po schodach, które znajdują się nieopodal tarasu. My wybraliśmy wariant numer dwa, dzięki czemu mogliśmy przyjrzeć się konstrukcji Leśnego Mola jeszcze od dołu. Następnie trzymając się ścieżki biegowo- rowerowej dotarliśmy do początkowego odcinka ścieżki przyrodniczej. Zanim jednak zeszliśmy w dół, do auta, odbiliśmy jeszcze na znajdujący się po lewej stronie taras widokowy, skąd również można podziwiać panoramę Starego Sącza.

Gdy ponownie znaleźliśmy się w samochodzie podjechaliśmy jeszcze na starosądecki rynek, skąd warto wybrać się pod jedną z trzech znajdujących się w Małopolsce bram seklerskich. Brama seklerska znajdująca się w Starym Sączu jest wyrazem przyjaźni pomiędzy Węgrami i Polską i została podarowana miastu w 1999 roku.

Leśne Molo w Starym Sączu oraz ścieżka przyrodnicza "Szlakiem płazów" to idealna propozycja na rodzinny spacer, bądź jako forma odpoczynku po aktywnym dniu spędzonym na szlakach Beskidu Sądeckiego. Wycieczkę na Leśne Molo warto połączyć ze zwiedzaniem Starego Sącza oraz z wizytą w Bobrowisku, które znajduje się na obrzeżach miasta, w rozwidleniu dwóch rzek Popradu oraz Dunajca. Więcej na temat Bobrowiska w Starym Sączu można poczytać w odrębnym wpisie (tutaj).