Koliba na Łapsowej Polanie z Obidowej- Gorce z dziećmi

Po raz pierwszy na Łapsowej Polanie byliśmy zimą i już wtedy wiedzieliśmy, że wrócimy tam ponownie, gdy śniegi stopnieją, a drzewa wokół się zazielenią. Choć planowaliśmy wybrać się latem, dni tak szybko nam upłynęły, że zastała nas jesień, a że jesień w Gorcach jest równie przepiękna, to nie mogliśmy sobie odmówić tej podwójnej przyjemności.

Obidowa (szlak zielony)- Bukowina Obidowska (szlak czarny)- Łapsowa (szlak niebieski)- Koliba na Łapsowej Polanie- Łapsowa- Bukowina Obidowska- Obidowa

Trasa: Obidowa – Obidowa | mapa-turystyczna.pl

Jak dotrzeć na Łapsową Polanę?
Na Łapsową Polanę prowadzi kilka szlaków turystycznych:
* szlak niebieski z Marfianej Góry w Nowym Targu (jest to najkrótsza trasa, zaledwie 40-minutowa)
* szlak zielony, a następnie czarny oraz niebieski z Nowego Targu- Robów
* szlak zielony, następnie czarny oraz niebieski z Obidowej
* szlak czarny, a następnie niebieski z Klikuszowej

Już w drodze do Obidowej widoki były przepiękne

Dlaczego tak bardzo lubimy Łapsową Polanę?
Łapsowa Polana to jedno z tych miejsc w Gorcach, które może pochwalić się obłędnym widokiem na Tatry i Kotlinę Nowotarską. Widoki to jednak nie wszystko. Na polanie, na wysokości 902m n.p.m., znajduje się bardzo klimatyczne górskie schronisko noszące nazwę Koliba na Łapsowej Polanie. Koliba, choć niewielka, chętnie przygarnie pod swoje skrzydła strudzonych wędrowców oferując im nie tylko kawę, czy herbatę, ale również ciepłe dania obiadowe (płatność tylko gotówką). Latem oraz jesienią można pobujać się na rozwieszonych pomiędzy drzewami hamakach, a przez cały rok na turystów czekają drewniane łatwy i stoły rozstawione w pobliżu schroniska.

Szlak z Obidowej na Łapsową Polanę
Za pierwszym razem na Łapsową Polanę wyruszyliśmy szlakiem niebieskim z Nowego Targu, a wracaliśmy szlakiem zielonym. Tym razem postanowiliśmy przetestować trasę biegnącą z Obidowej. W Obidowej byliśmy przy okazji zimowego kuligu, więc wiedzieliśmy, że znajduje się tam duży, płatny parking (GPS: 49.549100, 20.034360; cena za cały dzień 15zł za samochód). Z racji tego, że sporo osób wybiera się stamtąd pieszo, bądź rowerami na Turbacz, parking szybko się zapełnia, co warto mieć na uwadze. My przyjechaliśmy na niego około godziny 10:00 i był już praktycznie pełen.

Szlak z Obidowej na Łapsową Polanę nie jest bardzo długi, podejście zajmuje około 70 minut. Nam wyszło o około pół godzny dłużej, ale nasz 2,5-latek całą drogę do góry pokonał sam, więc tempo naszego marszu było dostosowane do niego. Z Obidowej wystartowaliśmy idąc zgodnie z zielonymi oznaczeniami szlaku, za którymi podążaliśmy aż do Bukowiny Obidowskiej. Tam odbiliśmy na szlak czarny, który doprowadził nas do Łapsowej, a końcówkę pokonaliśmy idąc szlakiem niebieskim. Do Bukowiny Obidowskiej podchodziliśmy cały czas pod górę, choć podejście było poprzecinane bardziej płaskimi odcinkami. Jak to często w Gorcach bywa było dość błotniście i mokro, przez spływającą z góry wodę, co akurat bardzo podobało się naszym dzieciom ;-) Gdy znaleźliśmy się na szlaku czarnym szliśmy łagodnie drogą i tutaj atrakcją były olbrzymie kałuże, a końcówkę pokonaliśmy schodząc do schroniska w dół.

Po wejściu na Łapsową Polanę naszym oczom ukazał się przepiękny widok na Tatry i mimo, że mieliśmy okazję widzieć go zimą, znów zrobił na nas wrażenie. Ze względu na obowiązujący na chwilę obecną reżim sanitarny nie ma możliwości wejścia do schroniska, o czym warto pamiętać zwłaszcza gdy na szlak wybierzemy się w niepewną pogodę. W słoneczne dni, takie jak nasz, można odpocząć na polanie z pięknym widokiem na góry, do czego naprawdę nie trzeba zachęcać. My pod Kolibą zrobiliśmy aż dwugodzinny postój. Potem tym samym szlakiem wróciliśmy do Obidowej.

Droga w dół minęła nam znacznie szybciej i zanim się obejrzeliśmy byliśmy znów na parkingu. Łapsowa Polana po raz kolejny nas oczarowała, więc z pewnością zawitamy tam ponownie, w końcu gorczańskich klimatów nigdy dość ;-)