Koziarz najkrótszy szlak na wieżę widokową

Jaki jest największy plus mieszkania w górach? A no taki, że w każdej chwili możemy zebrać się i wyruszyć na szlak, na przykład na zachód słońca na Koziarzu. Na wieży widokowej znajdującej się na Koziarzu po raz pierwszy byliśmy wiosną 2020 roku. Wtedy zdecydowaliśmy się na malowniczy szlak z Tylmanowej (więcej szczegółów tutaj), który totalnie nas oczarował. Szlak ten jest jednak dość długi, więc idąc nim na zachód słońca na pewno nie zdążymy wrócić do auta zanim się ściemni. Z dziećmi woleliśmy poszukać innej alternatywy, dlatego też na szlak wyruszyliśmy nieoznakowaną ścieżką, do której dojechaliśmy autem od strony wsi Brzyna.

Parking nieopodal potoku Brzynka (nieznakowana ścieżka)- wieża widokowa na Koziarzu- Parking nieopodal potoku Brzynka

Na Koziarz można dotrzeć w następujący sposób:
* szlakiem zielonym z centrum Tylmanowej (opis szlaku dostępny tutaj)
* szlakiem żółtym z Łącka
* szlakiem żółtym ze Szczawnicy przez Dzwonkówkę, najdłuższy szlak na Koziarz
* nieznakowaną ścieżką od strony wsi Brzyna, najkrótszy szlak na Koziarz

Gdzie zaparkować auto idąc na Koziarz najkrótszym szlakiem?
Decydując się na najkrótszy szlak na Koziarz z pewnością nie będziemy mieć problemu z zaparkowaniem samochodu, bo tuż u wyjścia na trasę znajdują się dwa parkingi. Pierwszy jest na końcu betonowej drogi, drugi nieco wyżej, ale trzeba do niego podjechać gruntową drogą. Miejsc spokojnie jest na kilkanaście aut. Oto dokładny GPS parkingu: 49.5026225N, 20.4540114E.

Opis trasy na Koziarz najkrótszym szlakiem
Podejście na Koziarz najkrótszym szlakiem nie zajmuje więcej niż pół godziny. Początkowo trasa biegnie po betonowych płytach, potem leśną ścieżką. Wczesną wiosną szlak może być oblodzony, a nawet zalegać na nim śnieg. Ścieżka praktycznie od samego początku podchodzi pod górę. Pierwszy fragment biegnie jednak dość spokojnie, dopiero po około 10 minutach marszu zaczyna się bardziej strome i wymagające podejście, które kończy się u podnóża wieży. Na początku wędrówki można liczyć na widoki, potem idzie się cały czas lasem, więc nie ma co liczyć na bardziej rozległe panoramy. Te dopiero będą po wejściu na platformę widokową.

Z Koziarza roztaczają się zachwycające widoki na Tatry, Pieniny, Beskid Wyspowy oraz Gorce. To także idealne miejsce do podziwiania zachodów słońca i mieliśmy olbrzymią przyjemność przekonać się o tym na własne oczy. Na wieży pojawiliśmy się na pół godziny przed zachodem i zostaliśmy na niej jeszcze przez 10 minut po tym jak słońce na dobre skryło się za horyzontem. Następnie tą samą trasą wróciliśmy na parking. Trasę w dół pokonaliśmy zdecydowanie szybciej i zanim zdążyło się ściemnić byliśmy już w drodze do domu.