Okolice Krakowa z dzieckiem- Dolina Bolechowicka

Odkrywanie podkrakowskich dolinek powoli wchodzi nam w krew, nic więc dziwnego, że w niedzielne, piękne popołudnie postanowiliśmy poznać kolejną z nich. Tym razem padło na Dolinę Bolechowicką i przepiękny Wąwóz Bolechowicki. Szlak biegnący dnem wąwozu nie należy do najdłuższych (to zaledwie 1,5 kilometra), w związku z tym można go pokonać naprawdę szybko, nam jednak nigdzie się nie spieszyło i nasz spacer przeciągnął się do dwóch godzin. Na naszą wycieczkę wyruszyliśmy z centrum wsi Bolechowice, a auto zostawiliśmy na parkingu przed budynkiem poczty.

Dolinę Bolechowicką otwiera imponująca Brama Bolechowicka, na którą składają się dwie, wapienne skały: Filar Abazego oraz Filar Pokutników. Na obie te skały można się wspinać i my akurat mieliśmy okazję zobaczyć takich wspinaczy w akcji. Trzeba przyznać, że zdobywanie pionowej ściany zrobiło na nas niesamowite wrażenie i chyba czas rozpocząć naukę wspinania?

Brama Bolechowicka

Filar Abazego

Przez całą naszą wędrówkę towarzystwa dotrzymywał nam Potok Bolechówka, który w kilku miejscach przecinał naszą ścieżkę, więc warto to uwzględnić i ubrać odpowiednie obuwie. Poza tym, jak to w lesie często bywa, nie brakuje tutaj błota, co również trzeba mieć na uwadze ;-) Pod kątem ilości błota na szlaku czuliśmy się jakbyśmy spacerowali gorczańskimi szlakami.

Potok Bolechówka

Mniej więcej w połowie drogi natknęliśmy się na niewielki wodospad i to właśnie on stał się największym hitem. Wsłuchując się w szum spadającej wody spędziliśmy przy nim około pół godziny.

Gdy dotarliśmy do końca wąwozu, tą samą drogą wróciliśmy w kierunku Bolechowic, zatrzymując się na kolejną przerwę w pobliżu Bramy Bolechowickiej, która naszym zdaniem jest najpiękniejszą częścią Doliny.

Udało się nie zmoczyć butów ;-)

Filar Pokutników
Wspinacze w akcji

Oznaki nadchodzącej wiosny
Kolejna z podkrakowskich dolinek skradła nasze serca i mimo, że wiosennych akcentów wciąż jest niewiele to w powietrzu dało się wyczuć, że wiosna powoli nadchodzi. Dolina Bolechowicka okazała się wspaniałym miejscem do obserwacji ptaków, to właśnie tutaj natknęliśmy się na dzięcioły, pięknie śpiewające kosy oraz stado hałaśliwych wróbli. Szlak idealnie nadaje się na wędrówkę z dziećmi, nawet tymi które dopiero rozpoczynają zdobywanie świata na własnych nogach, także na pewno będzie on przyjemnością dla całej rodziny.

* Dolina Bolechowicka znajduje się na terenie Parku Krajobrazowego Dolinki Krakowskie
* oddalona jest od Krakowa o około 15 km
* do Bolechowic z Krakowa można bezproblemowo dojechać własnym autem, które najlepiej zostawić w centrum wsi, my parkowaliśmy koło budynku Poczty Polskiej.
* niezmotoryzowani mogą skorzystać z komunikacji podmiejskiej. Z Bronowic Małych do Bolechowic dojedziemy autobusem 248 i 268.
* szlak biegnący przez Dolinę Bolechowicką idealnie nadaje się na spacer z dzieckiem
* szlak biegnie wzdłuż potoku Bolechówka